א' - המומחה

מה אתם עושים שם בשב"כ הזה?

20 במרץ, 2008 מאת א'

שאלות בסגנון הזה אני שומע מן הסתם לא מעט. לתוך נבכי הפעילות אני לא יכול להכניס אתכם אבל לספר קצת על הטכנולוגיות שאליהן נחשפתי מאז שהגעתי לשב"כ - בהחלט אפשר.
בכל מה שנוגע לטכנולוגיה השב"כ כמעט ולא חוסך משאבים - הטכנולוגיה כאן לא מתורגמת לעוד כמה דולרים בשורת הרווח בתשקיף למשקיעים, יש לה השלכה ישירה על הצלת חיים, ובזה לא חוסכים.
עכשיו יתחילו הטוקבקים של החוכמולוגים בתגובות, "אז מה, כמה חיים הצלת כבר?"…

אז מה, כמה חיים הצלתי כבר?

עד כמה שאני יודע לא הייתי אחראי באופן ישיר על הצלת חיים. יחד עם זאת, אני יכול להגיד שהמערכות שאני מתעסק איתן הן בהחלט בלב העשייה הארגונית. והחבר'ה שנמצאים בלב העשייה הארגונית מצילים חיים. אני מניח שהשרשרת הזו הופכת אותי לסייען שלהם…

חלוקת העבודה במטה מערכות המידע

לפני שניכנס למונחים מקצועיים, הנה הסבר בכמה מילים סביב השאלה: איך אנחנו עובדים.
ובכן, כמו כל ארגון גדול יש אצלנו חלוקה למחלקות פיתוח. מלבדן יש גם מחלקת תשתיות, שם יושבים בעיקר אנשים חכמים שלהם אין זמן להתעסק בשטויות. למשל לכתוב בלוגים… :-).
אנשי מחלקת התשתיות יוצרים עבורנו תשתיות כמובן, ובנוסף מנחים אותנו מקצועית. לכל מחלקת פיתוח יש ארכיטקט מהתשתיות שמשמש כרפרנט בנושאים מקצועיים. לנו יש את ל', בחור אנרגטי שנהנה לקרוא מאמרים ב-MSDN על נושאים כמו Anonymous Delegates ושימוש ב-DataTemplateSelectors כשהוא גולש להנאתו ביום שישי בערב בבית. אנחנו אוהבים אותך ל'…

WPF, אה?

אני גאה להיות היום חלק מפרויקט חלוצי במטה מערכות המידע. זהו פרויקט ענק שמפותח בטכנולוגיות מהמתקדמות ביותר. אני חלק מצוות שמתעסק בעיקר, אם כי לא רק, בכתיבת ממשק המשתמש של המערכת. וכאן נכנס לתמונה WPF.
לפני כמה חודשים נכנסו אלינו ל' וחבריו וסיפרו לנו על הטכנולוגיה המדהימה שתשמש אותנו לכתיבת ה-UI בפרויקט החדש. כמובן שהם שכחו לספר לנו על עקומת הלמידה התלולה שמפתח פשוט כמוני נדרש לה. אפליקציית ה-Hello World הראשונה שלי ב-WPF עלתה לי בהרבה צער, יגון, הלקאה עצמית וכוסות קפה… אני וד', שותפתי לשעבר ל-pair programming (לשעבר מכיוון שהיא בחרה לרעות בשדות זרים), יודעים היום של' וחבריו צדקו כרגיל, ושזו באמת טכנולוגיה מדהימה.

לא התרשמנו, מה עוד?

WCF, ORM, TDD, Agile Programming, Team System. זו רשימה חלקית של טכנולוגיות ומתודולוגיות הפיתוח שבהן יצא לי להשתמש בתקופה האחרונה. אני מקווה שהצלחתי לנער טיפה את תדמית הענק הזוחל שהייתה קיימת בדמיונם של חלקכם - או לפחות אנשי המקצוע שבכם, שהסינית לא הבריחה אותם ונשארו לקרוא עד נקודה זו בפוסט.

ולפינתנו, מי אמר שבשב"כ כותבים ב-COBOL?

  • לא צריך להכיר את כל המושגים שרשמתי מעלה כדי להתקבל לשב"כ
  • יתרה מזו, כנראה שלא בודקים את ה-IQ של המועמדים - עובדה, גם י' התקבל :-) (סתם, סתם, אני פשוט נהנה לרדת עליו)
  • לא כולם פה חננות. לא רוצה להסתבך עם ל', אבל בגדול חננות אלה אנשים שקוראים ב-MSDN ביום שישי בערב
  • בירוקרטיה או לא בירוקרטיה, מסכי LCD קיבלנו
  • רובנו יכולים להשוות בין הקרואסונים של מכללת הייטק, ג'ון ברייס ומכללת סלע
  • הביפר שלי מצפצף, אני חייב לזוז…
    א'

    נושאים: טכנולוגיות |

    

    22 תגובות

    1. צפריר, 20 במרץ, 2008 18:49

      עובדים אצלכם רק בMicrosoft Windows, או שיש גם שימוש ביוניקס/לינוקס או מוצרי קוד פתוח כלשהם?

    2. שחר גבירץ, 20 במרץ, 2008 19:48
      . לנו יש את ל', בחור אנרגטי שנהנה לקרוא מאמרים ב-MSDN על נושאים כמו Anonymous Delegates ושימוש ב-DataTemplateSelectors כשהוא גולש להנאתו ביום שישי בערב בבית. אנחנו אוהבים אותך ל'…

      אאל"ט, המונח המקובל יותר הוא Anonymous Methods ולא anoynymous delegates, על אף שייתכן שההבדל נובע מהעניין שמדובר על עבודה עם delegates - בכתיבת קוד inline ישירות ל delegate ולא להשתמש ב named delegate, כלומר להעביר שם של מתודה ב delegate.

      אם אני טועה או שאנחנו לא מדברים על אותו דבר - תקן אותי.

      WCF, ORM, TDD, Agile Programming, Team System. זו רשימה חלקית של טכנולוגיות ומתודולוגיות הפיתוח שבהן יצא לי להשתמש בתקופה האחרונה.

      באיזה ORM אתם משתמשים? משהו ממה שמבוסס על NHibernate (נניח, ActiveRecords) או משהו אחר?

      ולפינתנו, מי אמר שבשב"כ כותבים ב-COBOL?

      חייב להגיד, שבאמת התרשמתי מכך שאתם לא שמרנים טכנולוגית כדוגמת גופים אחרים, במיוחד כאלה עם בירוקרטיה רבה.

      היה כיף לקרוא,
      שחר.

    3. אורן, 20 במרץ, 2008 23:29

      האם יש אפשרות למגורים במקום שאיננו במרכז הארץ אם עובדים אצלכם?

    4. א', 22 במרץ, 2008 10:26

      א' שלום….

      מאיזה גיל אפשר להגיש בקשה או כל דבר אחר אני עובד על תעודת מקצוע ואמרו לי שיש לי אפשרות לעשות שירות בשב"כ זה אפשרי בכלל??…

      תודה…

    5. א', 23 במרץ, 2008 7:23
      אאל"ט, המונח המקובל יותר הוא Anonymous Methods ולא anoynymous delegates, על אף שייתכן שההבדל נובע מהעניין שמדובר על עבודה עם delegates - בכתיבת קוד inline ישירות ל delegate ולא להשתמש ב named delegate, כלומר להעביר שם של מתודה ב delegate.

      אתה לא טועה. הכוונה היא ליצירת delegate כ-anonymous method - דהיינו, מבלי להכריז על פונקצייה חדשה עם שם משלה.

    6. א', 23 במרץ, 2008 7:25
      עובדים אצלכם רק בMicrosoft Windows, או שיש גם שימוש ביוניקס/לינוקס או מוצרי קוד פתוח כלשהם?

      לי יוצא לעבוד רק עם Windows. עד כמה שאני יודע יש אצלנו שימוש ב-Unix, בעיקר בעבודה עם Java.

    7. א', 23 במרץ, 2008 7:27
      האם יש אפשרות למגורים במקום שאיננו במרכז הארץ אם עובדים אצלכם?

      הי אורן,
      התשובה היא כן, כל עוד יש לך נכונות לנסוע כל יום למרכז.
      יש אצלנו כמה וכמה עובדים שעושים זאת.

    8. שחר גבירץ, 23 במרץ, 2008 11:41
      אתה לא טועה. הכוונה היא ליצירת delegate כ-anonymous method - דהיינו, מבלי להכריז על פונקצייה חדשה עם שם משלה.

      כן. אז בMSDN הוא קורא על anonymous methods, כי ככה נקרא הדף בנושא הזה בMSDN :-)

      ולגבי שאר השאלות (איזה ORM משתמשים?) אתה יכול לענות?

      שחר.

    9. א', 23 במרץ, 2008 12:05
      כן. אז בMSDN הוא קורא על anonymous methods, כי ככה נקרא הדף בנושא הזה בMSDN

      אם כבר אתה מתחכם, אז אם ל' לא בטוח שהוא הבין, הוא יכול להסתכל ב-Sample של MSDN שמדבר על Anonymous Delegates.

      ולגבי שאר השאלות (איזה ORM משתמשים?) אתה יכול לענות?

      ניסיתי להתחמק באלגנטיות מהשאלה… :-) אם תגיע לכאן, אני מבטיח לספר (וכמובן יש את עניין הארטיק…)

    10. שחר גבירץ, 23 במרץ, 2008 18:15
      אם כבר אתה מתחכם, אז אם ל' לא בטוח שהוא הבין, הוא יכול להסתכל ב-Sample של MSDN שמדבר על Anonymous Delegates.

      שים לב, שהלינק להסבר על הדברים בהם משתמשים בדוגמא, בסעיף References בתחתית העמוד מפנה ל Anonymous Methos. בהחלט ייתכן שמדובר בטעות של המחבר.

      ניסיתי להתחמק באלגנטיות מהשאלה… אם תגיע לכאן, אני מבטיח לספר (וכמובן יש את עניין הארטיק…)

      ששששש! האיראנים מאזינים! הם ממש מ-ת-י-ם לדעת באיזה ORM השב"כ משתמש :) סתם, מכבד את זה שאסור לך להגיד. ודרך אגב - ארטיק?! אתה לא יכול לפרגן כבר גלידה :P ?
      לנוער כיום יש דרישות יותר גבוהות!

    11. יצחק, 23 במרץ, 2008 21:44
      אתה ניסית SubSonic כלי ORM וQuery ל.NET

    12. בעלום שם, 24 במרץ, 2008 7:28

      Is it possible to get a job in Shabak without being an Israeli?

    13. א', 24 במרץ, 2008 7:35
      אתה ניסית SubSonic כלי ORM וQuery ל.NET

      לא, אבל זה נראה מבטיח. מקווה שיהיה לי זמן לבחון יותר לעומק בהמשך השבוע.

    14. א', 24 במרץ, 2008 12:20
      Is it possible to get a job in Shabak without being an Israeli?

      Unfortunately no

    15. עמיחי, 27 במרץ, 2008 23:09

      עד כמה אתה מבין איך המערכת עוזרת למשתמשי הקצה?

    16. א', 30 במרץ, 2008 12:18
      עד כמה אתה מבין איך המערכת עוזרת למשתמשי הקצה?

      עמיחי,
      יחסית למקומות עבודה קודמים, בשב"כ יוצא לי להיות מאוד מחובר למשתמשי הקצה. לצוותי הפיתוח יש דיאלוג שוטף עם המשתמשים, ואנחנו אף עורכים סיורי שטח…

    17. מיכאל, 1 באפריל, 2008 19:22

      שלום,
      האם אתם זקוקים לתוכניתנים/מנתחי מערכות בתחום ה-BI?

    18. אלכס, 9 באפריל, 2008 21:12

      אתם משתמשים במערכות זמן אמת?
      ב VxWorks או Xenomai?

    19. יפה, 3 במאי, 2008 18:31

      שלום,

      איך המשכורות? קרובות יותר לתפקידים מקבילים בצבא או באזרחות?

    20. א', 6 במאי, 2008 6:09
      איך המשכורות? קרובות יותר לתפקידים מקבילים בצבא או באזרחות?

      המשכורות יכולות להתמודד בכבוד בשוק האזרחי.

    21. מני, 3 ביוני, 2008 9:46

      א' שלום,

      הנני מועמד לעבודה אצלכם.
      מהנדס תוכנה C++
      הבנתי שרב מוחלט של הפרויקטים
      שלכם הם קיצרי טווח עד כחצי שנה.
      האם תוכל להבהיר נקודה זו?
      איך ייתכן שמוקם פרויקט בחצי שנה?

      בנוסף רציתי לדעת מה עדיף להיות מועסק כיועץ מבחוץ(מיקור חוץ) או עובד מן המניין ? אם אםשר לתאר חסרון ו/או יתרון

    22. אמיר אלדור, 28 ביוני, 2008 2:28

      איך מתגייסים לשב"כ? לא עשיתי צבא אבל אני מאוד רוצה לתרום למדינה שאני חי ואוהב בה

    הוספת תגובה

    שימו לב: לציטוט טקסט או תגובה ליחצו עליה והיא תופיע אוטומטית בתיבת התגובה